Actueel

Leolux is altijd in beweging. We zijn op beurzen, organiseren evenementen, presenteren nieuwe modellen en handige online-adviesmiddelen.

Via de blogs op deze pagina blijft u altijd op de hoogte. En als u ons op Facebook volgt, ziet u het meteen als wij hier een nieuw verhaal plaatsen.

In oktober op Dutch Design Week: het interieur van 2030

Venlo, 4 juli 2019 - Hoe ziet het interieur van 2030 eruit? Op die vraag willen designmeubelfabrikant Leolux en What if Lab, een initiatief van de Dutch Design Foundation, de komende maanden een antwoord krijgen. Op 4 juli vond daarom bij Leolux in Venlo de aftrap plaats van een verkenningstraject waarin drie designstudio’s een visie ontwikkelen op onze persoonlijke leefomgeving in 2030. Het resultaat is te zien tijdens Dutch Design Week 2019.

Kleurtrend: The Clown

Een nieuwe kleurtrend gaat de confrontatie op ontwapenende wijze aan. In ‘The Clown’ zien we de invloed van jonge creatieven die niet bang zijn om de klassieke interieurregels te buigen.

Kleurtrend: The Muse

The Muse is een ode aan de nieuwe vrouw. Zij is zelfverzekerd met een kunstzinnige, intellectuele flair. Dat laat zich ook voelen in de wereld van interieurdesign. Er zijn niet alleen heel wat trendsettende vrouwelijke ontwerpers actief, maar we zien die invloed ook in materialen, vormen, texturen als kleuren.

Avanti! Al Salone del Mobile

Het is elk jaar een evenement dat veel verder gaat dan beursgebouwen alleen: de Salone Internazionale del Mobile in Milaan. De hele stad ademt design en stijl, nog meer dan gebruikelijk. In dit blog nemen wij u alvast even mee in de charmante hectiek van dit evenement.

Een inspirerende IMM

De stand is onderweg terug naar Venlo en ook voor het beursteam is het weer ‘business as usual’; de internationale meubelbeurs van Keulen zit er weer op. Het was een heel mooie editie, en we nemen je graag nog even mee langs al het nieuws.

Kleurtrend: The Innovator

Kleur is misschien wel het belangrijkste aspect in een interieur. En net als vormen en texturen, zijn ook kleuren bijzonder trendgevoelig. In samenwerking met het gerenommeerde trendbureau Francq Colors licht Leolux daarom regelmatig een actuele kleurtrend uit.

Kleurtrend: The Cynic

In de wereld van Leolux spelen trends een hoofdrol. Kleuren, sferen en materialen; al die factoren ontwikkelen zich met de tijd. En om u te inspireren, delen we regelmatig een nieuwe kleurtrend met u: the Cynic.

Presentatie lokale fauteuil Hilco

Op 9 oktober 2018 overhandigt Leolux-directeur Sebastiaan Sanders de eerste fauteuil “HILCO PRIME” (kortweg Hilco) aan gedeputeerde Hubert Mackus van de Provincie Limburg. Hilco is de drager van een uniek project, waarbij Leolux onderzocht hoe je een product kunt maken dat uit de eigen regio komt. Een echt lokaal product. Dat biedt voordelen voor de consument, het milieu én de lokale economie.

Lokaal leer van Leolux

Leolux introduceert lokaal leer. Want hoe mooi is het, als je precies kunt zien waar het leer van je meubel vandaan komt? Liefst vlak bij huis natuurlijk. Daar grazen de Limburgse Limousin koeien. Het plan voor lokaal leer past binnen de principes van de Blue Economy, waar Leolux zich op richt bij haar duurzame productie.